Ołtarze: Piety Anielskiej i Jezusa Miłosiernego
Już na początku XX wieku kościół został wzbogacony o nowe neogotyckie elementy wyposażenia. Wśród nich poziomem artystycznego i warsztatowego wykonania wyróżnia się ołtarz Pięty anielskiej, umieszczony w dawnej kaplicy chrzcielnej, której okna ozdobiono wówczas ornamentalnymi witrażykami.
Ołtarz ten wykonany został przez firmę Langer-bera i Syna z Roveller. Pełniąca funkcje nastawy grupa rzeźbiarska Pięty urzeka swym klimatem oraz zachwyca kunsztem, z jakim oddany został plastyczny modelunek udrapowanych szat, jak również ciała Chrystusa o subtelnym rysunku mięśni i żeber. Przedstawia Marie trzymającą na kolanach okrytego całunem, bezwładnie osuwającego się Chrystusa. Jej twarz z wyraźnym grymasem bólu okala białe maforium. Maria, opłakująca śmierć swego Syna, ukazana została na tle krzyża. To historyczne i dogmatyczne w charakterze przedstawienie jest wyrazem współudziału matki Chrystusa w dziele Zbawienia. W plastycznych realizacjach tego tematu jest to zwykle scena intymna, bez udziału osób trzecich. Takie Pięty uważane są za wytwór sztuki niemieckiej XIV wieku. Pojawienie się aniołów w tych kompozycjach jest śladem genetycznego związku z plastycznymi ujęciami tematu Opłakiwania. Ta dość rzadko występująca w sztuce formuła ikonograficzna, polegająca na wprowadzeniu do sceny aniołów i motywu krzyża, sięga swym rodowodem tradycji włoskich Piet trecenta. Na antepedium mensy ołtarza, tuż pod grupą Pięty, widnieje napis MUTTER DER SCHMERZEN KÖNIGIN DER MARTYRER O MARIA BITTE FÜR UNS (Matko Boleści Królowo Męczenników o Maryjo wstawiaj się za nami).
Ołtarz Jezusa Miłosiernego